Monday, September 1, 2014

Sfârșit de săptămână în Bangkok

Am petrecut de curând un sfârșit de săptămână mai lung în Bangkok. Sunt multe companii aeriene care oferă zboruri între Yangon și Bangkok. Printre cele mai ieftine se numără Air Asia si Nok Air. Trebuie menționat că este mai ieftin să zbori între Yangon și Bankok decât între diverse puncte turistice din Myanmar. Deși sunt destul de multe companii aeriene, prețurile biletelor de avion au rămas foarte ridicate în interiorul țării.

Majoritatea turiștilor sosesc în Bangkok și petrec câteva zile în capitala Thailandei, după care se îndreaptă spre țărmul sau insulele din această țară în căutarea plajelor de vis.

Noi, în această scurtă vacanță de patru zile, ne-am propus să ne odihnim și să facem câteva cumpăraturi. În Yangon, dacă ai nevoie de produsele necesare zilnic nu este o problemă să le cumperi, chiar dacă nu în varietatea pe care o găsești în Bangkok. În schimb, dacă vrei să îți cumperi haine sau produse electronice de calitate ești destul de limitat. Ca și turist este interesant să faci shopping în cunoscuta piață Bogyoke. Vei găsi eșarfe de mătase produse pe lângă lacul Inle, fețe de masă și de pernă, lucrate manual în zona Shan a țării sau tradiționalele longyi, bucăți de material care se leagă sub formă de fustă lungă, purtate atât de femei cât și de bărbați. Acest lucru nu o să îl mai vezi în Bangkok. Acolo îmbrăcămintea este modernă și nu tradițională cum o găsești la majoritatea localnicilor din Yangon. Și bineînțeles, în Yangon, vei găsi bijuterii din aur sau argint cu pietre prețioase sau semi-prețioase pe toate gusturile și pentru toate buzunarele. Mai sunt alte câteva magazine prin oraș de unde poți cumpăra haine, dar oferta și prețurile nu sunt foarte atrăgătoare. În schimb poți cumpăra materiale, oferta fiind foarte bogată și să mergi la un croitor local. Sunt sigură însă că în câteva luni se vor deschide noi centre comerciale și aici, în Yangon. Orașul este într-o permanentă schimbare.

Pentru cumpărături, majoritatea expatriaților și oamenii bogați din Myanmar iau un avion până în Bangkok sau Singapore. Pentru a intra în Thailanda românii au nevoie de viză, care se poate obține destul de repede din aeroport dacă perioada de ședere nu depășește 15 zile. Vei face o poză în aeroport, completezi un formular și plătești în jur de 25 de euro (1000 Bhat) pentru o viză de 15 zile. Pentru perioade mai lungi viza trebuie obținută înaintea călătoriei. Bineînțeles, pentru tranzit nu este nevoie de viză.

În Thailanda, taxiurile sunt mai ieftine decât în Yangon, având în vedere distanțele. Dar cel mai rapid mod de transport este trenul suspendat (BTS skytrain) sau metroul (MRT). Ca și în Yangon în Bangkok traficul este o probemă, fiind îngreunat și de mulțimea de motocicliști și celebrele tuk-tuk (rișcă-bicicletă cu trei roți). Cu toate că eram obișnuiți cu traficul haotic din Yangon, am rămas impresionați de bulevardele largi cu trafic intens la orice oră din zi sau din noapte. Dar, ne-a plăcut mult podul suspendat pe care pot să îl folosească trecătorii, pe lângă trotuar. Așa ești ferit de soare sau ploaie și de o parte din gazele de eșapament, iar spațiul de circulat este mult mai larg decât pe trotuare. Poza de mai jos este făcută de pe un astfel de pod. Deasupra podului suspedat circulă trenul suspendat.

Hotelul nostru se afla aproape de unele dintre imensele centre comerciale thailandeze în care, pe bună dreptate, poți să stai o zi întreagă. Există foarte multe centre comerciale în Bangkok și diverse în sensul calității; înainte de a pleca am căutat informații despre majoritatea dintre cele vizitate. Astfel,  ne-au întrecut așteptările Siam Paragon și Central World pe care le-am vizitat de două ori pe parcursul celor patru zile, fiind foarte aproape de hotel.

Am intrat și în elegantul Gaysorn, dar nu pentru cumpărături ci pentru a admira interiorul și vitrinele magazinelor de lux.

Am vizitat și Platinum Shoppig Mall și Terminal 21, dar am ieșit foarte repede. În Platinum ne-am simțit ca și într-un imens bazar chinezesc, iar în Terminal 21 nu am găsit magazine care să ne placă. Turiștii (cei care nu sunt rezidenți în Thailanda) pot beneficia de rambursarea TVA-ului la ieșirea din țară dacă cheltuie peste 2000 Bhat (50 Euro) într-un magazin, iar în anumite magazine ai reduceri pentru turiști pe baza cardului de turist pe care trebuie să îl ceri din fiecare centru comercial.

Prețurile nu sunt foarte diferite (poate o idee mai ieftin) decât cele din Europa, ideal este să ajungi când sunt reduceri, asta dacă dorești să cumperi produse de la firmele pe care le cunoști deja. Nu am ajuns în piețele locale, unde am ințeles ca se pot negocia prețurile și poți cumpăra și en-gross. În schimb, am găsit rochii drăguțe, prelucrate local, la prețuri foarte bune. Rămâne de testat calitatea.

Bangkok-ul ca și oraș e impresionant: zgârie-nori, clădiri cu structuri nemaivăzute, multă sticlă. De aceea, chiar dacă stai numai o noapte trebuie să vezi orașul de la înălțime. Astfel, poți să bei un cocktail la barul Octave de la hotelul Mariott aflat la etajul 45 sau servi masa la unul dintre restaurantele recomandate. Un prieten ne-a recomandat restaurantul Above 11, masa 8, pentru o cină romantică. Nu uita să rezervi din timp pentru a avea o masă cu vedere la impunătoarele clădiri luminate noaptea.

Și, în final, am mers la spa. Am găsit o ofertă foarte bună la centrul So Thai Spa. Astfel, timp de patru ore am fost rasfățați amândoi cu un masaj thailandez la picioare, un scrub, un masaj corporal cu ulei și un tratament facial. A fost foarte bine.

Cred că ne vom întoarce cât de curând, probabil pentru a vizita obiectivele turistice!